Vše o černém čaji

Vše o černém čaji

Na rozdíl od kávy není černý čaj v našich zeměpisných šířkách zrovna rozšířeným nápojem, v určitém množství ale může být ještě prospěšnější než tento nápoj vzešlý z arabské tradice.

Zvláště pokud máme zvýšený krevní tlak, měli bychom si právě černý čaj dopřávat více než pravidelně. Jak totiž dokázal výzkum na několika desítkách dobrovolníků, kteří si dávali šálek černého čaje třikrát denně, krevní tlak se snížil po půl roce až o tři mmHg, což je vzhledem k tak malému úsilí vlastně velmi zajímavá hodnota. Přitom černý čaj obsahuje vysoké množství kofeinu, asi 40 miligramů na jeden šálek, což sice není hodnota typická energy drinkům, ale na druhou stranu zachová černý čaj v pořádku a neporušenou naši zubní sklovinu.

Černý čaj není jen tak ledajaký nápoj, jeho účinky pro naše zdraví jsou tak výrazné, že bychom na něj neměli zapomínat…

A jaké jsou další pozitivní účinky černého čaje? Pomáhá zabránit například rakovinnému bujení a podporuje imunitní systém. Jeho pravidelné popíjení napomáhá kromě spalování tuků ještě správné činnosti našich cév a výrazně tak omezuje riziko vzniku aterosklerózy či mozkové mrtvice.

Černý čaj obsahuje ve vysokém množství vitamín B1, který podobně jako kofeinnapomáhá naší duševní svěžesti po celý den. Čaj tak klidně nahradí i šálek kávy, jen si zvyknout na trochu odlišnou chuť. Kromě toho ještě umí zvládnout zlepšit naše žaludeční potíže a snižuje hladinu cukru v krvi, je tedy vhodný i pro lidi trpící různými formami diabetu.

Černý čaj napomáhá lepší náladě a kvůli obsaženým látkám zlepšuje i naši paměť a tím pádem i schopnost učit se, je proto vhodný i pro studenty. V souvislosti s černým čajem a jeho pitím se dá mluvit ale i o řadě dalších pozitivních účinků. Působí totiž protizánětlivě a utlumuje urputné bolesti prakticky jakékoliv části našeho těla vzhledem ke svým tišícím schopnostem.

Na rozdíl od zeleného čaje, kterému se jeho černý kolega svou výkonností prakticky vyrovná, je v Evropě výrazně oblíbenější (procentuální poměr by v tomto směru byl asi devadesát ku desíti). Čaj zná lidstvo už nejméně pět tisíc let a má nesporně velké množství zdravotních výhod. Tak proč si jej občas nedopřát?

Černý čaj připravíme tak, že lžíci sušených lístků zalijeme vroucí vodou a necháme asi tři minuty louhovat.

Ohodnotit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.