10 tipů, jak na stres ve zkouškovém období

10 tipů, jak na stres ve zkouškovém období

Jen málo studentů zvládne zkouškové období v klidu a bez stresu. Pokud nepatříte mezi vyložené flegmatiky, které nic nerozhodí, velmi pravděpodobně se s ním také setkáte. Chcete vědět, jak se stresem bojovat a jak mu předcházet?

1. Nezapomínejte relaxovat

Relaxací není myšlen pouze klasický odpočinek, tedy ležení na gauči s knížkou nebo procházka parkem, i když je samozřejmě také potřeba. Když už je míra stresu veliká a vy si potřebujte co nejrychleji ulevit, zkuste relaxační techniky. Zhluboka dýchejte a koncentrujte se na určitou představu, která je pro vás pozitivní. Po pár chvílích se budete cítit lépe.

2. Pravidelné cvičení pomáhá

Pravidelný pohyb pomáhá přesně podle hesla že ve zdravém těle je i zdravý duch. Pokud si najdete pár chvil na běh, protažení, nebo posilovnu, budete se cítit o poznání lépe a bude to znát i na vašich učebních výkonech. Možná nemáte čas na dlouhá cvičení, ale místo výtahu použít schody, nebo jednou nejet autem, to zvládne úplně každý.

3. Nezapomínejte jíst a pít

Rozumné množství jídla a pití pomáhá snížit kyselost žaludku zapříčiněnou právě stresem. Nedovolte, abyste celý den díky stresu nejedli a pak se večer nacpali k prasknutí. Nebude vám dobře a linii tím taky neprospějete.

Tip: Pokud si nevíte rady s diplomovou prací, podívejte se na možnost psaní diplomových prací na zakázku. Ušetříte tak váš čas i nervy.

4. Dlouho a kvalitně spěte

Dostatečný a kvalitní spánek je naprostým základem. Dospělý člověk by měl spát alespoň 6 hodin, což by pro vás v tomto náročném období mělo rozhodně být minimem, pod které nepůjdete. Pokud se budete snažit povinnosti honit dlouho do noci, další den vaše produktivita výrazně klesne a nijak si nepomůžete.

5. Počítejte s problémy

Nenechat se zaskočit jej jedním z hlavních sebeobranných principů. Stresující faktory prostě existují a z vašich životů je jen tak nevymažete. Nezbývá tedy, než je přijmout jako běžnou součást všedního dne. Lépe nečekané negativní události přijímají lidé, kteří si svět příliš neidealizují. Buďte proto realisté a nenechejte se zaskočit.

6. Nic nenechávejte na poslední chvíli

Včasná příprava je velmi důležitá. Pokud budete povinnosti nechávat na poslední chvíli, o to více se budete stresovat. Vypracujte si nějaký plán, podle kterého se budete řídit a ten co nejvíce dodržujte.

Tip: Ani na bakalářskou práci nemusíte zůstat zcela sami. Zpracování bakalářské práce můžete zvládnout s pomocí a stresu se vyhnout.

7. Poučte se z minulých chyb

Základním prvkem stresu je překvapení. Nečekaná událost nás dokáže rozhodit, i je-li veskrze pozitivní, natož když se bez varování stane něco nepříjemného. Pokud je to jen trochu možné, předvídejte a vyvarujte se chyb, o kterých víte, že vám stres působí.

8. Určete si priority

Zamyslete se nad tím, co je více a méně důležité. Pokud budete mít jasnou představu o tom, co váš ještě čeká, snáze se dopracujete výsledku. Chaotická práce na více věcech naráz rozhodně není dobrá.

9. Dělejte si přestávky

Lidská mysl se nedokáže plně soustředit po dlouhou dobu. Optimální je udělat si cca každou hodinu krátkou přestávku v které si pročistíte hlavu. Samozřejmě jde jen o krátkou relaxaci, která nesmí dopadnout tak, že už dále neuděláte vůbec nic. Přestávky i práce musí mít pevný řád.

10. Pracujte na svém sebevědomí

Neptejte se ostatních příliš často na jejich názor a pokuste se důvěřovat svému vlastnímu. Nemyslete stále na to, jak vás vnímají ostatní. Zbytečně vás to vystresuje.

Ohodnotit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.