Jídla po který neusnete

Jídla po který neusnete

Váš spánek může ovlivnit samozřejmě i příliš sytá večeře. Jakých potravin bychom se měli k večeru vyvarovat?

Asi není žádným překvapením, že po zmrzlině jen tak neusneme. Tuk v kombinaci s cukrem našemu metabolismu myšlenky na spánek rozhodně nepřidá. Kromě toho, že se cukr začne hromadit a přeměňovat v podkožní tuk, byste mohli mít i horší sny. Alespoň to tvrdí poslední vědecké výzkumy. A platí to prý pro jakékoliv sladkosti konzumované ve větší míře před spaním.

Ovšem pozor, není to jen o sladkostech. Našemu sladkému nočnímu snění nepřidá ani zelenina zvaná celer. Ta se totiž řadí mezi naturální diuretika, laicky řečeno pomáhá odvodňovat. Budete mít tedy častou potřebu navštěvovat toaletu a nebudete mít na usnutí ani pomyšlení.

Podobně nebezpečné jako zmrzlina mohou být i obyčejné těstoviny. Ty totiž obsahují spoustu sacharidů a jsou náročné na trávení, takže budeme muset se spánkem chvíli počkat. Navíc, pokud si dáte k těstovinám tradiční přílohy – rajčata, sýr nebo třeba boloňskou omáčku, neskutečný příjem kalorií je zajištěn a postupem času se promítne na vaší postavě. Hladina cukru v organismu po přijetí velkého množství sacharidů stoupá a mohli bychom se v noci velmi často probouzet. Zkuste omezit před spaním příjem sacharidů a uvidíte, že se vám bude spát lépe a nebudou vás pronásledovat noční můry.

Nespavostí trpěl někdy asi prakticky každý z nás. Zamysleli jsme se ale nad tím, co jíme před ulehnutím do postele?

Kromě zmrzliny nebo těstovin mohou potíže se spánkem zajistit i cereálie. Ty je vhodné dát si k snídani, k večeři už tak dobré nejsou. Obsahují totiž velké množství cukru, takže pro ně platí stejné pravidlo jako pro dříve zmíněné potraviny.

Určitě vás napadá i otázka, které potraviny nám naopak usínání usnadní. Nikdo přece nechce brát prášky na spaní už v pětadvaceti a zajímá se spíše o přírodní řešení problému. Důležitý je zejména příjem vitamínu B6, který kromě jiného navodí v mozku příjemně ospalý pocit. A jaké potraviny tento vitamín obsahují?

V prvé řadě jde o třešně, se kterými to však není logicky radno na noc přehánět, neboť hrozí bolestmi v břišní oblasti. Dalšími vhodnými potravinami jsou cizrna, drůbeží či hovězí maso nebo třeba obyčejná lžička medu do večerního čaje. Podle některých pomáhá na lepší usnutí i sklenice teplého mléka nebo pár hltů piva. Alternativou pro abstinenty jsou bylinkové čaje, například ten z třezalky či meduňky zabere spolehlivě. Pozor ale na to, že třezalkový čaj může překrýt účinek některých trvale užívaných medikamentů.

Ohodnotit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.