Tipy na 7 potraviny pro zdravé srdce

  |  0 komentářů

Věděli jste, že existuje celá řada potravin, které vydatně prospívají našemu srdci? Patří mezi ně samozřejmě nejen ovoce a zelenina…

1) Losos

Losos nebo obecně jakákoliv mořská ryba je vítaným zdrojem omega3-mastných kyselin, které chrání srdce před záněty a krevními sraženinami. Pokud si dopřejeme lososa nebo tuňáka alespoň jednou do týdne, výrazně snížíme i obsah škodlivého cholesterolu v rámci našeho krevního oběhu.

2) Olivový olej

Alternativa rostlinného oleje či másla při smažení nejrůznějších potravin. Ve Středomoří velmi vyhledávaný a považovaný doslova za elixír mládí. Kromě jiného uleví našemu srdci i snížením hladiny cholesterolu.

3) Jablka

Jablka jsou vhodná hlavně díky svému obsahu vlákniny a tím napomáhají nejvíce našemu trávicímu ústrojí, látka zvaná quercetin ale napomáhá i zdravému fungování našeho srdce.

4) Oves

Ano, i oves obsahuje zejména vlákninu, ale vláknina zvaná beta-glukan (též vláknina rozpustná), redukuje množství cholesterolu v krvi. Kromě toho nemusí jít o nějak „nechutnou potravinu“, po smíchání s cukrem a jahodami může tvořit celkem dobrou snídani.

5) Červené víno

Ano, i červené víno prospívá našemu srdci. Obsahuje totiž užitečné polyfenoly, ovšem – neměli bychom to určitě přehánět. Dvě deci vína za den jsou až až, navíc se nám zlepší i paměť.

6) Rajčata   

Červené víno obsahuje polyfenoly, rajčata zase obsahují lykopen, který pomáhá snižovat riziko onemocnění srdečního svalu. Kromě toho, rajčata vůbec nemusíme konzumovat čerstvá. Z neznámých důvodů totiž obsahuje více lykopenu než čerstvá rajčata obyčejný rajčatový protlak.

7) Mandle

Mandle, ale i jakékoliv jiné typy oříšků (arašídy, burské, lískové nebo vlašské) nám pomohou bojovat proti cholesterolu a tím chrání kromě jiného i naše srdce. Nesmíme ale zapomenout i na pozitivní účinky na naši paměť.