Je jóga to pravé pro vás?

Je jóga to pravé pro vás?

Hledáte cvičení, které se dá snadno naučit, vyžaduje jen nějaké drobné nebo žádné vybavení, uklidňuje duši a zároveň zpevňuje vaše tělo? Pokud je na vašem seznamu posílení kardiovaskulárního systému, zpevnění svalů a zlepšení duševního zdraví tak je právě pro vás určen tento článek věnovaný józe.

Jóga se vyvinula asi před 3000 lety v Indii. Znamená „zapřáhnout / sjednotit“. Nebo pokud chcete, tak sjednocení mysli, těla a ducha. Přestože jóga zahrnuje fyzické cvičení, je to také životní styl.

Fyzická část životního stylu jógy se nazývá hatha jóga. Hatha jóga představuje ásany (pozice těla). Cvičící osoba prochází řadou specificky kontrolovaných pohybů a dýchání. Některé druhy jógy zahrnují i ​​meditace a zpěvy.

Existuje více druhů hatha jógy. Velmi známá je Ashtanga jóga. Je to energická jóga s rychlým tempem, která pomáhá budovat pružnost, sílu, koncentraci a vytrvalost. Když cvičíte Ashtanga jógu, vaše tělo se svižně pohybuje přes předem stanovené polohy v doprovodu hlubokého dýchání. Oblíbená je také power jóga. Podobně jako Ashtanga jóga je velmi aktivní, která zlepšuje pevnost, pružnost a vytrvalost. Tento typ jógy je populární zejména v USA.

Mnoho tělocvičen, fitness center a komunitních center nabízí kurzy jógy. Stačí se poohlédnout a ve vašem okolí určitě najdete specializované studio. Dokonce někteří učitelé nabízejí soukromé nebo polosoukromé kurzy jógy pro studenty, kteří chtějí více individuality.

Předtím než se zapíšete do třídy, zkontrolujte, zda je instruktor registrovaný v Joga Alliance. Tato registrace vyžaduje minimálně 200 hodin školení jógy. Nikdo vás neodmítne, když si jen přisednete a budete pozorovat.

yoga_kalhotyJóga se dá studovat i pomocí různých DVD programů. Ale pozor, webové stránky nebo DVD ukázky jógy nemůžete srovnávat s učením jógy od certifikovaného učitele. Protože právě konkrétní učitel vás nejvíce zasvětí do tajů jógy. Co se týče oblečení na cvičení jógy, tak si potřebujete pořídit lehké elastické oblečení, které vám umožní přesouvat své tělo v plném rozsahu. Nejvhodnější jsou elastické šortky nebo kalhoty, tričko nebo tílko. Jóga je prováděna naboso, tak nemusíte mít strach z kupování drahé obuvi. Pokud procvičujete jógu na koberci, pravděpodobně nebudete potřebovat žádnou pomůcku, i když mezi cvičenci je velmi oblíbená podložka nebo tzv. „Lepkavá“ rohožka. Tento speciální typ podložky umožňuje odpružení a přilnavost, zatímco vy procházíte jednotlivými polohami.

Předtím než začnete jakýkoliv typ cvičebního programu, je dobré, pokud se poradíte s lékařem, zvláště pokud u vás dlouhodobě přetrvává nějaký zdravotní problém. Nezapomeňte informovat o případných ortopedických problémech nebo zvláštních požadavcích svého instruktora předtím, než začnete navštěvovat třídu jógy. Dobrý instruktor vám umí poskytnout zvláštní program.

Takže už byste měli být připraveni vybrat si místo, oblečení a učitele jógy. Na závěr připojuji ještě pár tipů jak cvičit jógu co nejefektivněji:

Analyzujte. Pokud nezvládáte intenzivně cvičit jógu řekněme 30 minut, tak to zkuste na části. Například 15 minut hned ráno po probuzení a 15 minut večer před spánkem nebo zkuste tři 10 minutové sety během dne.

Dělejte to, co vám nejvíce vyhovuje. Některým lidem vyhovuje cvičení před celodenními pracovními povinnostmi. Někteří časem zjistí, že po cvičení jógy je pro ně nejlepší noční odpočinek. Experimentuje s cvičením v různých denních dobách a zjistíte, kdy vám to nejvíce energicky vyhovuje.

Najděte si partnera. Cvičit jógu s partnerem je ten nejlepší postup, jak zůstat motivovaný. Vy a váš partner můžete porovnávat výsledky, tipy, stravovací a pohybové návyky. Navzájem si hodnoťte formu přímo na cvičišti.

Klíčem je konzistence. Pokud chcete využívat výhody, které přináší jóga, tak na sobě budete muset důsledně pracovat. Už v prvním měsíci dokážete eliminovat část stresu a získat výhody jako je flexibilita a vytrvalost. Jógu byste měli cvičit 3-4 krát za týden.

yoga_4

Stanovte si cíle. Stejná rutina každý den se může stát monotónní a proto byste si měli stanovit určité cíle, které vám pomohou soustředit se. Časem zkuste do programu zahrnout power jógu. Tím zlepšíte svůj kardiovaskulární systém. Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv cíl, pracujte na tom, abyste se odměnili tím, že ho dosáhnete.

Jóga má mnoho výhod. Pomáhá zlepšit pružnost, sílu, rovnováhu a vytrvalost. Zbavuje stresu a úzkosti, zlepšuje duševní jasnost a koncentraci a má velký vliv na spánek. Proto je velmi blahodárná pro každého.

Ohodnotit