Jak na pracovní stres?

Jak na pracovní stres?

Je toho na vás už příliš? Trávíte v práci téměř celý den, ale stále máte starostí nad hlavu? Nic se vám nedaří, nestíháte a jediné co z toho máte je nekončící stres?! Nabízíme vám 5 tipů, jak proti němu efektivně bojovat!

Stres je náš úhlavní nepřítel!

Se stresem se většinou setkáváme jako s negativním aspektem každodenního života. Stres vzniká poměrně často na pracovišti, a to zejména z důvodu nejistoty, nevhodných pracovních podmínek či z nadměrného pracovního zatížení. Tento stres má negativní vliv nejen na výkon pracovníka, ale i na jeho zdravotní stav, což se může projevovat například poruchami chování či depresemi. Snaha bojovat proti stresu je sice vždy chvályhodná, avšak některé její formy nejsou zrovna nejvhodnější. Snaha zbavit se stresu co nejrychleji může v některých případech vést dokonce k jeho prohloubení například, pokud se proti němu snažíte bojovat přílišným přejídáním, zvýšenou konzumací alkoholu či v zbytečným a přehnaným utrácením peněz na nákupech. Nabízíme vám pět zaručených tipů, jak lze stres alespoň částečně zmírnit!

stres

 1: nalaďte se na správnou notu!

Ať už posloucháte jakýkoliv druh hudby, soustřeďte se na ty písně, které máte nejraději. Sestavte si playlist vašich nejoblíbenějších písniček, vypalte si je na CD nebo nahrajte do mobilu a mějte ho vždy po ruce! Ať už budete hudbu poslouchat v autě nebo cestou v tramvaji není podstatné – jde o to, abyste si dokázali navodit příjemný pocit co nejrychleji. Není dokonce nutné, abyste oblíbenou hudbu poslouchali dlouho – podle Americké psychologické asociace stačí dokonce jen 10 minut denně, abyste byli schopni pomoci tělu snížit stresové zatížení.

2: vyberte si klidnou pozici …

Zkuste se naučit pár jednoduchých jógových pozic a zacvičte si je vždy když pocítíte, že stres roste. Není třeba hodinové cvičení ani dokonalé ovládání jógových ásan, stačí opravdu jen pár protahovacích tahů. Jóga má množství pozice různých úrovní, takže si vyberte pár takových, které vám budou nejvíce vyhovovat. Jak tvrdí Americká akademie rodinných fyzioterapeutů, cvičení je jedním z nejlepších a nejzdravějších prostředků, jak bojovat proti stresu a nahromaděnému napětí.

3: zaberte se do knihy!

Je úplně jedno zda si budete denně číst po jedné pohádce nebo se pustíte do šestisetstránkového historického románu. Důležité je, abyste se četbě naplno oddali a tak alespoň na chvilku zapomněli na vaše problémy. Noste svou oblíbenou knihu (pokud se dá) vždy s sebou – číst přece můžete cestou do práce či z práce nebo i během polední přestávky. Nemusíte se trápit výběrem – Vběhněte do prvního knihkupectví a pořiďte si klidně i nějaký komix – cokoliv co vás vtáhne do děje je prospěšné nejen vašemu tělu, ale i duši!

4: „vyparkujte“ se!

Vyberte si některý z parků ve vašem městě, kam obvykle nechodíte a vydejte se na procházku. Je to nejjednodušší možnost jak změnit scenérii a dát si pauzu od každodenní dřiny. Navíc, zajít si na místo, kde lidé chodí výhradně kvůli relaxu a zábavě vám také pomůže uvolnit se a trošku vypnout. Pokud budete mít chuť, můžete si v parku zaběhat či zacvičit jógu. Ať už za zvukový „feedback“ zvolíte šum větru v korunách stromů nebo vaši oblíbenou hudbu, je už na vás!

5: dostaňte to ze sebe …

Zavolejte kamarádům nebo si domluvte schůzku u kávy. Netrapte se tím, že jste spolu nějaký čas nemluvili, to pro vás znamená jen jedno: budete mít alespoň dostatek konverzačních témat. To, že budete moci mluvit o svém životě a zároveň slyšet, co se děje v životech druhých lidí vám pomůže vidět váš stres z jiné perspektivy. A právě tato perspektiva vám pomůže proti němu i efektivně bojovat. Kromě uvolnění napětí zapracujete i na upevnění přátelských svazků, což nikdy není na škodu!

Ohodnotit